El Pare Basili Girbau – Dalai Lama

 

IMG_17172

 

Una de les persones més impactants que he conegut ha estat el pare Basili Girbau.
Durant l’època d l’Abat Cassià Just anava sovint a Montserrat i convivia amb els monjos. El meu gran amic, Andreu Marquès (+) teòleg i una gran persona, em va facilitar aquesta trobada i mitjançant un camí desconegut que hi ha darrera el Monestir, inaccessible pel turisme, jo visitava tots els dies amb menjar i vitualles que em donaven els monjos al Pare Basili

 

Era l’any 1975 i en aquest temps tenia dos gossos, l’Estanislau i la mare Lloba. El seu posat era d’un home tranquil, savi, vegà com es diu ara (els primers arrossos integrals me’ls vaig menjar amb ell), espiritual i rialler. La seva pau i espiritualitat va quedar amb mi per sempre.  Les nits a l’aire lliure veient el paissatge i sota la lluna eren increibles.

Quan el Dalai Lama, va venir a Montserrat  va voler coneixe´l. Diuen, i ho sé amb certesa que  li va dir:  El desengany és positiu, doncs si vius enganyat, desenganyar-se és una lliberació. El Dalai sempre va tenir molt bona amistat amb ell.

Basili havia vingut d’Israel i no era gaire parlador quan jo vaig veure’l per primera vegada, malgrat diguin que sí no era despilfarrador de pensaments. Era un home molt simpàtic que  no estava per tonteries i sobre tot, molt curòs en les paraules i en l’ús del temps. La seva vida contemplativa era tota una experiencia per qui estava amb ell. Les seves ensenyançes no poden compartir-se, sortien de la seva ànima i anaven a a la meva. De cor a cor.  Un bona companyia a la meva vida.

 

 

 

 

Youtube:

Entrevista al Pare Basili Girbau

Otra entrevista y Biografia

 

Responder

